خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/04 - 13:10
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : صحن
سعادت در نطق میان دستور:

فساد سازمان‌یافته ربطی به تحریم ندارد/مشکلات کشور محصول عملکرد مسئولان است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه فساد سازمان یافته و ضعف در مبارزه با رانت خواری ربطی به تحریم ها ندارد، مشکلات فعلی را محصول عملکرد مسئولان دانست.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمد باقر سعادت در نشست علنی امروز (شنبه، 4 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور  با بیان اینکه از پروردگار بزرگ می خواهیم که از خوان معنویت و رحمت الهی رمضان ما را سلامت نفس، خلق نیکو، صفای باطن، صدق در کلام ، صحت در رفتار و عقلانیت در کردار نصیب کند، گفت: ایران اسلامی دچار مشکلات چند وجهی و عمیقی است که تمامی مردم را به تنگ آورده اما از ما نمایندگان تا مسئولان نهادها و دستگاه ها گویی کمتر از کسی نیاز به پاسخگویی به ملت را در خود احساس می کند.



نماینده مردم دشستان در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر امروز کشور در حوزه های مختلف دچار مشکل شده و به تعبیری همایندی بحران‌ها را شاهد هستیم نباید این کلاف در هم پیچیده را به گردن این و آن در داخل و خارج بیندازیم.



وی ادامه داد: چرا که این شرایط هر گونه که هست محصول عملکرد ما مسئولان کشور است و آنها که تصدی های طولانی تری دارند مسئولیت شان بیشتر است؛ امروز تحریم شده ایم و از این رو مشکلاتی بر ما وارد شده اما آیا همه مشکلات ما آورده تحریم است ضعف سیستم بکارگیری علوم، عدم شایسته سالاری، آسیب پذیری تولیدکنندگان و کارآفرینان، ترس و بدبینی نسبت به سرمایه گذاری، فساد سازمان یافته، ضعف های شدید در مبارزه با رانت خواری و سوء استفاده که ربطی به تحریم ها ندارد.



عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس دهم، یادآور شد: واردات لجام گسیخته ای که کمر تولید ملی را شکسته و حمایت شائبه برانگیز از صنایع غیررقابتی و تولیدات بی کیفیت آنها همچون خودروسازی که تقصیر آمریکا، اسرائیل و عربستان نیست؛ اگر نهادها هر کدام به وظایف خود درست عمل کنند، علم را به خدمت بگیرند و وظیفه را معطوف به نتیجه ادا کنند نه رفع تکلیف و اگر دستگاه ها و قوا به جای دخالت در کارهای یکدیگر بر امور خود متمرکز می شدند امروز دچار وضعیتی نمی شدیم که کارگر و کارمند ایرانی دغدغه نان داشته باشند و جوان ما در حسرت تدارک ساده ترین وسایلی که ازدواج و معاشش را تامین کند سردرگم و افسرده باشد.



سعادت با بیان اینکه تحریم های اعمال شده از جانب یک رئیس جمهور بدعهد و تاجر اسلحه و خون می تواند امنیت روانی و سفره های کوچک مردم را به تلاطم رکورد تورمی و گردباد گرانی بیندازد، تصریح کرد: اگر همه از دردها سخن می گویم و درمان خبری نیست کشور نمایش صحنه اتهام زنی به یکدیگر شده است و نه از بازخواست قصورها و ناکارآمدی ها خبری هست و نه از همتی برای خاموش کردن شیپورهای جنگ سیاسی داخلی.



نماینده مردم دشستان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجلس باید در تصویب قوانین شفافیت، سلامت اداری و اقتصادی، مبارزه با فساد و پولشویی و حمایت از تولید ملی و رونق آن قدم بردارد و نقش نظارتی را در مسیر مبارزه بی رودربایستی با رانت و ویژه خواری قرار دهد؛ در قوه قضائیه نیازمند حاکمیت قانون در برداشت ماهوی آن، مبارزه موثر و بدون تبعیض با نقض قوانین، قاطعیت و تحقق تمام و کمال فصل سوم قانون اساسی و پایان دادن به رشد سلطان های سکه و ارز، قیر، شکر و نفت هستیم و هیچکدام از این موارد بدون وجود آزادی و افشای تخلفات و آزادی بیان، قلم و رسانه مسیر نخواهد بود.



نماینده مردم دشستان در مجلس شورای اسلامی، افزود: در بعد سیاست خارجی نیازمند انسجام و وحدت هستیم و در سیاست داخلی ما را مساوات، احترام به سلایق سیاسی و آزادی های بنیادین و آشتی ملی لازم است.



وی ادامه داد: در دستگاه اجرایی همت مضاعف، بکارگیری نیروهای متخصص و جوان و بازگرداندن نقش بالای علم و علم آوری و سپردن امور به دست دانشمندان در تمامی حوزه های کشور ضرورت دارد؛ دولت باید این را بپذیرد که اقتصاد مقاومتی از دانشگاه ها شروع می شود نه اینکه نام یک تیم را تیم مقاومت بگذاریم و پروژه های خرد و کلان را بدان بسپاریم.



عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس دهم، یادآور شد: سال گذشته شهرستان دشتستان بر هرم گرما و فقدان آب کافی از دل مردم به ویژه از دل اقشار کم بضاعت گداز برآورد و آرامش زندگی و روان مردم را برهم زد و مردم ظلم و سمتی که از سوی وزارت نیرو بر آنان روا داشته شد هیچگاه از یاد نخواهند برد.



سعادت افزود: اگر چه اقدامات عاجل و موثری به همت مسئولان شهرستانی و استانی نه مرکز برای اطفای موقت تشنگی شهرها صورت گرفت و گام های مهم دیگری نیز در حال انجام است و قدردانی می کنیم اما از دولت تقاضا می شود شرایط مناطق خشک و سوزانی مانند دشستان را درک کنند تا سال پیش رو شرمنده مردم نشویم.



نماینده مردم دشستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بنابراین تصویب برداشت دائم از خط لوله کوثر که به واسطه بارش های اخیر مشکلی در تامین بخشی از  آب دشتستان نخواهد داشت را از دولت می خواهیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 281163
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار